Thursday 16 August 2012

Termenangis baca ayat Surah Maryam




Maksudnya:
Ia menjawab: "Demikian keadaannya tak usahlah dihairankan; Tuhanmu berfirman: hal itu mudah bagiKu; dan Kami hendak menjadikan pemberian anak itu sebagai satu tanda (yang membuktikan kekuasaan Kami) untuk umat manusia dan sebagai satu rahmat dari Kami; dan hal itu adalah satu perkara yang telah ditetapkan berlakunya."

Itulah ayat yang buat saya termenangis masa baca hari tu.. itulah yg saya kata dahulu hanya Allah Maha Pemberi.. yg lain2 hanya sebab sahaja bagi kita yang belum diizinkanNya mempunyai zuriat sendiri.. Sabar ye kwn2, ayat ni memang khas ditujukan untuk kita2 semua.. yakinlah ada hikmah dan nikmat di sebalik semua ini. Teruskan berdoa dengan yakin ye :) 

Selamat Hari Raya Aidilfitri ye kwn2!
Moga dapat kita raikannya dengan kegembiraan dan tak lupa dengan penuh keinsafan.
Semoga tak lama lagi kita akan mendapat berita baik :) berkat doa yg maqbul di bulan mulia ini.. samada doa kita atau doa org2 lain di sekeliling yg menyayangi kita >,<

Jangan lupa panjangkan silaturrahim dengan sanak saudara yg jarang2 kita dapat jumpa tu.. memanjangkan silaturrahim antara sebab doa kita dimakbulkan. Ikhlaskan hati berbaik2 dengan ahli keluarga ye.. kalau ada perbalahan tu masa ni lah kita nak hulurkan tangan meminta maaf, maniskan muka jangan eksyen ye.. First sekaliii yg utamanya jgn lupa mintak maap dengan husband kita ye.. hehe keredhaan dari dia menjadi sebab kita masuk syurga InsyaAllah! 


No comments:

Post a Comment