Sunday 12 August 2012

Surau penuh dengan..


Salam kwn2..
Haii dah bz buat persiapan raya ye :) Owh wahh mcm2 tudung yuna lah erra yg tak pakai tudung pun ada tudung,.. maher zain yg lelaki pun tiba2 ada nama tudungnya ye ~,~

Tapi jgn lupa ye kwn2.. yg paling utama ialah Ramadhan hampir tinggalkan kita, entahkan bersua atau pun tidak dgn Ramadhan seterusnya.. so marilah kita ambik peluang yg sgt susah kita jumpa ni dgn membykkan ibadat kpd Allah ye kwn2.. (Sy menyeru kpd diri sy sendiri dan kwn2)mintaklah doa moga diampunkanNya dosa2 kita yg telah lalu dan juga akan datang. Yg sengaja mahupun tidak. Yg besar mahupun kecik. moga habis Ramadhan, maka dosa kita pun terhapus, dan perasaan bersyukur serta insaf semakin menebal dalam diri kita.. Sedang Rasulullah saw manusia agung dijamin syurga pun sehingga pecah2 tumit dan sakit kakinya berjaga malam beribadat memohon keampunan dari Allah, inikan pula kita yang kdg2 setiap detik bermandi dosa..


Ini nk menambah cerita lagi.. syahdu sikitlah kali ni.. hal ni berlaku tahun lepas..  
Hari tu saya dan husband pergi berekreasi kat satu taman, ada tasik... kami mmg selalu jalan2 kat situ, ambil angin petang sambil2 exercise sikit (sikit je hehe). Kami sampai situ dalam pukul 6 petang, so suami saya cadang nak lepak sampai lepas maghrib terus. Azan maghrib berkumandang, so kami pun beransurlah ke surau kat taman tu.. masa saya nak melangkah masuk ke dalam dah bertembung dengan 2 orang pompuan yg tengah preknen (maybe dlm 5, 6 bulan).. hati tu ada tersentap sketlah, maklumla masa tu masa2 frust dalam usaha untuk mengandungkan diri. Entahlah masa tu selalu terasa seperti perempuan2 tgh preknen tu berlagak dengan perut mereka (erkk.. ada kes betul ada kes tidak betul sama sekali!)

Masuk je dalam surau Ya Allah hati ni luluh tengok rata2 pompuan kat dlm tu semuanya preknen! Aduhh.. rasa nk menitik air mata. dalam hati tu tertanya2 Ya Allah.. ini dugaan sgt2 utk aku.. dalam sembahyang pun rasa nak menangis.. masa tu cuma ada rase sedih je dlm hati ni.. tak sabar rasa nk keluar 'melepaskan' diri dari kawasan tu. Terus teringat kat husband dan tak sabar2 nak jumpa dia.. (dia lah satu2nya backup terhampir yg selalu buatkan diri ni rasa ada harga lagi..)

Keluar je surau saya terus cari husband, dia tengah tunggu saya jauh sikit dari surau.. automatik dia tanya saya kenapa muka berubah ni.. apa yang tak kena ni.. Saya tak mampu nk jawab, just geleng2 je sbb kalau jwb sure air mata berhambur keluar..

Dah sampai tepi tasik husband tanya lagi kenapa.. bagitau la..
Saya pun kuatkan hati cerita ringkas je.. and.. teruslah tumpah air mata yg dari tadi duk tahan. Husband saya buat reaksi yg nampak mcm faham sangat keadaan sy masa tu. Oleh kerana tempat kami berdiri tu gelap sikit (org pun xde) so dia peluk saya and ckp suruh sabar.. ayat biasa dia "xpela.. nanti u pun akan jd mcm tu.. sabar.. Allah bagi nanti ye.."
Thanks suamiku!

Tapi tu la kan kdg2 diri jadi sensitif tak tentu hala pada hal2 bersangkutan dgnnya...
Itula salah satu cerita masam saya berkaitan hal kemengandungan ni..
Hanya Allah dan kwn2 semualah yg memahami perasaan daku itu kan? kan?

 




No comments:

Post a Comment