Saturday 4 August 2012

Simptom2 PALSU!


Salam lagi kwn2..
Hehe janganlah terkejut sehari sampai berapa post.. bila ada time ni naklah update banyak2 nanti tak sempat dah..

Tengok tajuk tu je mesti kwn2 TBC dah selalu sgt alami kan? kan?
Takpe2.. insyAllah nanti simptom2 tu akan jadi BENAR haha

Sebenarnya, utk saya sendiri, merasa apa2 yg sy alami tu simptom2 palsu sbb kita tersilap jangka, silap analisis dan yg penting adalah kerana tidak putusnya HARAPAN kita terhadap rahmat Allah yg satu tu kan? kan?

Salah satu simptom saya dapat ialah rasa mual. Ni rasanya sebab angin dan sebab ada makan makanan berlemak.. simptom lain antaranya pening2, yg saya alami adalah sebab air kencing kotor..

Satu lagi ialah sensitif hidung (bersin2 waktu pg dll). Adih tahun lps tu ada satu bulan saya dpt hidung yg sensitif. pagi2 je kan main terbersinnya. Cpt plak tu menangkap bau (tp xde rasa xselesa pun). O yela baru igt mase tu ialah mase yg saya mkn folic acid bln ke3, yg period lambat dkt 4 aritu.. bile dh terperasan teruk sgt bersin ni, mula lah hrpn naik tinggi menggunung... tp surut juga akhirnya haha

Satu lagi ialah breast pain. Entah kenapa lately (dlm 6 bulan ni) saya selalu on and off dapat breast pain utk period. Maybe dlm 4 bln kut. Biasanya dari dulu smgu sebelum akan rase sakit breast.. and utk saya ianya akan hilang sehari/ sebaik sahaja saya period (xpasti plak org lain- tolong kongsi yek?). Ini pun merunsingkan jugak. Hai ada jugak terlintas adakah saat menopause ku ahmpir tiba? (tak pernah plak google lecbih2 psl simptom menopause, yg tau masuk 40 period laju kaw2. heavy production, panas, kerap gi toilet dll.). Tapi org ckp period lmbat menopause pun lmbat (sy period mase nk masuk form 2). Hrp2nya xde apa2lah tu kan?

Lepas period baru ni plak, 4,5 hari selepas waktu subur sy dapat breast pain tu (kat hujunggg cik nip). Mcm sensitif sgt xbleh sentuh). terlebih awal pulak kan? Waktu patut saya period ialah minggu depan.. Sekarang mmg ada breast pain tu (kira mcm sakit tu berterusan sejak seminggu sebelum ni la (sebelum week last Ramadhan. (Moga tak period dah sbb BERJAYA!)


No comments:

Post a Comment