Saturday 4 August 2012

Cramp di 'situ'


Salam kawan2... :)
2,3 bulan kebelakangan ni, 2,3 hari selepas habis period, saya akan mengalami cramp di situ, sekejap2 sahaja tapi mensuspen kan jugaklah..
First dulu saya dah excited sbb masa tu dapat cramp dalam waktu2 subur tu, so saya rase mcm dah BERJAYA hehe rupa2nya tak ada apa2 pun.. so saya google dan terbaca bahawa cramp tersebut adalah disebabkan:
1. pengeluaran/ proses penyuburan (pengovuman) tengah berlaku
2. adanya halangan2/ stuck apa2 yang patut dialirkan keluar tu,
3. awal pregnancy mmg akan ada mild cramping di situ akibat proses2 percambahan tersebut (hrp2 kita semua dapat merasainya nanti!)




Yang lain ada lagi ke? yang saya baca penjelasannya lebih kurang mcm tu lah (jika cramping berlaku pd waktu2 sepatutnya subur)

Kongsilah.. pernah tak kwn2 dapat cramp tu?


No comments:

Post a Comment