Monday 11 August 2014

Dugaan kita adakah sama dengan dugaan orang lain


Salam semua..
Moga beroleh kemenangan selalu hendaknya..

Dugaan kita. seberat mana pun. seteruk mana pun. Kena buat juga rutin harian.
Kena paksa diri juga teruskan kehidupan.

Itu dugaan kita. Tiba- tiba dtg dugaan untuk kawan kita. Terlupa sebentar akan dugaan kita tadi..

**hidup mmg xlekang dengan dugaan. Ya Allah kuatkan hatiku. Perindahkan lagi akhlakku. Jagalah aibku. Jangan biar aku tanpa bimbinganMu walau sedetik cuma.

 "Ya Allah, sesungguhnya aku adalah hambaMu, anak kepada hambaMu, anak kepada hamba perempuanMu, ubun-ubunku di tanganMu, terlaksana ke atasku hukumanMu dan adil kehakimanMu terhadapku, aku memohon kepadaMu dengan setiap nama yang Engkau namakan dengannya diriMu, atau Engkau turunkan di dalam kitabMu, atau Engkau telah mengajarnya kepada seseorang daripada makhlukMu atau yang tersembunyi pada ilmu ghaib di sisiMu, jadikanlah Al-Quran penenang hatiku, cahaya di dadaku, penghapus kedukaanku dan penghilang kesusahanku"

"No tiredness, illness, difficulty, sorrow, harm or sadness afflicts a Muslim, even to a thorn pricking him, without Allah wiping away his errors through it." [Recorded by Bukhari and Muslim, from Abu Sa'id and Abu Hurayra (Allah be pleased with them)]

2 comments:

  1. The show must go on - Moulin Rouge

    Dugaan mungkin sama mungkin tak sama. Mungkin kelihatan kecil pada orang lain, tapi besar pada tanggapan orang lain. It is how we react and respond to the test. Saya pun masih cuba 'go on with the show' ni, sebab matlamat penting adalah Tuhan Pencipta.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Betul BnC. Moga kita terus redha dgn dugaan Allah. InsyAllah di dunia lg kita akn dapat blsnnya :)

      Delete