Friday 25 October 2013

Dulu terganggu kerana fb

Salam Jumaat semua
Cite pasal fb ni kan ada mcm2 betul tak?
Korang mesti ada pengalaman xmanis dgn fb kan?

Ada kwn yg mengaku bestfren (mmg rase mcm bestfren pun ngan dia) tapi sanggup putuskan silaturrahim
hanya kerana xdpt undangan perkahwinan saya- padahal saya dah sms everybody yg patut (buat kecik2 je utk family n org kg). Rupanya dia yg duk bertukar2 no. kita tak tau dia dh tak guna no tu. Tak tau cane dia define perkataan bestfren tu. Argh itu memori luka yg kekal.

Tahun lepas plak (cite lain) ada saya buat satu post psl brg yg sy nk jual.
Ada membe like. Tetiba satu ex opismate bg komen yg kaw2 boleh menggugat nama baik product yg sy promote tuh. Saya plak kan main rase sangat tersentuh (sebabnya saya mmg sensitif apabila ada org buat komen secara tak patut/ tak appropriate kat mane2 posting org lain, ESPECIALLY kalau si tukang post tu sedang mempromosikan sesuatu barangan).

Mase tu saya buka fb kat opis (time lunch, time lain block), pastu saya punye berdesup dalam adada tu terasa sampai la ke petang, sampai la dah mandi and nak sembahyang (maafla dlm semayang pun masa tu ada saya terfikir psl post dia @_@). mase tengahari tu, ikut hati yg tak betul ni rase mcm nk balas post tersebut dgn kata2 ** sikit tapi sy sabarkan diri. saya pujuk hati kata "TUNGGU" sampai kau jumpa perkataan yg baik2, yang tak membalas secara sinis komen tersebut. Sampai masa nak berdoa tetiba terdetik doa "Ya Allah, kenapalah aku rasa sangat terganggu dengan komen dia tu.. sepatutnya aku ignore je tapi benda tu betul2 menganggu, berilah ilham untuk buangkan perkara tersebut dari fikiran ni. supaya boleh lebih tenang beribadah"

Tak lama- masa saya bangun dan nak lipat telekung Allahu Akbar diberiNya ilham kpd hambaNya yang hina dina ini - menda kecik pun rase annoyed sangat! Ilhamnya Allah bagi ialah memberi jwpn yang tepat, ringkas (menerangkan hal berkaitan product tersebut berdasarkan fakta + experience). Dan SAYA SUKA SANGATTTTT sbb mcmana lah saya boleh lupa yg apa dia ckp tu sy boleh tepis dgn cun nya!

Dan sekarang hamba Allah tersebut MUNGKIN akan memberi (semuanya dari Allah) saya satu rezeki yang dah lama saya nanti. (bayangkan kalau saya duk berlawan ckp dengan dia ari tu? habih punah)

*****
Tu lah antara pengalaman tak berapa dingin saya dengan fb
skrg jadi mcm x smgt sgt dengan fb,.. xde mase pun ye kan, henpon plak tak hupdate ke smart fon lagi *_*
Xpelah cuma ingatannya kat sini kengkawan semua..

"PERGUNAKANLAH FB JANGAN DIPERGUNAKANNYA"

have a wonderful weekend! ciao!

*nah tatapla Prince George yg tomeyyy ni


No comments:

Post a Comment