Monday 15 October 2012

Pintu rahim ke bawah? RU?


Salam kwn2,
tetiba smlm tringat nak tya.. early this year saya ada buat pap smear (mmg smear!).. malu ngat..
dokter tu mcm xbyk sgt consult/ bgtau yg add2 value utk srevice dia.. bila bgtau dia yg sy nk tgh TTC baru le dia bgtau pintu rahim awk hala ke bwh, cuba different style BD. itu je dia kata... (yg siotnye lg pastu klinik dia xcall pun sy utk bg result, lg siot sy pun x gi dh klinik dia utk tya psl result tu hehehe sbb free gamaknye- hish letih buka kaki je.. malu lg)

soklannya ialah: adakah pintu rahim ke bwh bermaksud RU?
tlg jwbbb sape2 yg tau.. (akak ilmu cetek lg psl ni..) :)



2 comments:

  1. As salam kak baby, selamat berkenalan ye..saya juga RU..setahu saya RU ni posisi rahimnya yang terkebelakang (menghala ke usus besar), normalnya ke pundi kencing dan saya kurang pasti dengan pintu rahim tu.setahu saya juga kalau kita period pintu rahim kita sedikit jauh dari pintu vagina, kalau waktu subur tu, pintu rahim kita sgt dekat dgn pintu vagina..ada juga ye pintu rahim hala ke bawah/atas..ermm saya pun musykil juga ye..nanti saya cuba tanyakan doc saya pula yer..

    ReplyDelete
    Replies
    1. slm..ye 'umie'. slm perkenalan gak. yeke mcm tu, ha yg tu akak tak tau plak, tu akak musykil jgk pintu rahim adakah melibatkan rahim skali,.. xpelah nk kena hard google lg la ni. kalu 'umie' jumpe DR bleh tyakan ye :) tqsm!

      Delete